KÖPVILLKOR PRIVATPERSON
1.1 BETALNING & FRAKT FÖR PRIVATKONSUMENTER
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.
BETALNINGSALTERNATIVEN
1.1.1 Betalning med Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson erbjuder olika betalningssätt: faktura, kortbetalning, internetbank, mobil & SMS, delbetalning och PaysonKonto.Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordia eller Danske Bank.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel och Symantec. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.
Läs mer om Payson på www.payson.se
1.1.2 Förskottsbetalning till vårt bankgiro
Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt namn och adress. Efter att du betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen. Vårt bankgironummer är 577-2108. Varor skickas efter att betalningen har bekräftats.
FRAKT
Fraktkostnaden baseras på orderns storlek och vikt. Vi har tre fraktkostnadsklasser (för leveranser inom Sverige): 100 kr för beställningar upp till 4.9 kg, 170 kr för beställningar mellan 5.0 och 20.9 kg och 450 kr för beställningar över 21 kg (inkl. moms).
LEVERANSTIDER
Leveranser inom Sverige
Leveranstiderna ligger på 2-10 vardagar, beroende på lagerstatus.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.
FÖRETAGSINFORMATION
Postadress:
Värmehem Jämtland AB
Bäckaslöv
365 94 Skruv
Kontouppgifter:
Bankgiro: 577-2108
Org.nr: 556986-8556
Momsreg.nr: SE556986855601
Kontakt:
Tel.: 073 775 56 55
E-post: info@varmehem.se
1.2 ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.
Värmehem Jämtland AB levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska marknaden.
Åldersgräns för beställningar
Kunder måste vara över 18 år för att göra beställningar hos oss.
PRISER
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern.
Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. Fraktkostnaden läggs till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning.
KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.
De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.
LÄGSTA ORDERVÄRDE
Vi tillämpar lägsta ordervärde. Du kan beställa för ett värde från 100 kr.
LEVERANS
Leveranssätt
Din beställning skickas med DHL/Schenker eller annan speditör beroende på vikt och storlek.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.
Leveranstid
Värmehem Jämtland AB har lager i Kalmar. De produkter vi har i lager skickas från oss inom 2-7 arbetsdagar efter att ordern kommit in och/eller blivit betald. De produkter vi EJ har i lager skickas så fort vi får hem dem.
Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.
Avbeställning
Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig. Vid skickad order debiterar vi en avgift om 2 % av ordervärdet för återbetalningshantering.
AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.
TRANSPORTSKADADE VAROR
Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Schenker, DHL eller liknande).
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.
ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor du beställt är Värmehem Jämtland ABs egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.
REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.
Vid reklamation skall kund kontakta ECE AB och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.
ÅNGERRÄTT & RETURER
Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. För att, som privatkonsument, använda ångerrätten skall man kontakta ECE AB. Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).
Returadressen är:
ECE AB
Franska vägen 24
393 56 Kalmar
GARANTI
Samtliga garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Vi hjälper givetvis till med kontakt och garantiåtgärder, så tveka inte att kontakta oss. Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum.
FORCE MAJEUR
Händelse utanför ECE AB kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att ECE AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
ÖVRIGT
ECE AB förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har ECE AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.
COOKIES
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.
ECE AB använder cookies.
En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på ECE AB krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.